MITE I RAÓ POLÍTICA EN JOAN MARAGALL

Claret
Any de publicació: 2000
ISBN: 84-8297-393-2

Antoni Mora (Barcelona, 1957) és llicenciat en filosofia per la Universitat de Barcelona. Va ser secretari d´organització de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo, a Sitges. Des de 1991 és assessor del Defensor del Pueblo. Té publicats treballs sobre els filòsofs republicans, en concret, sobre Eduard Nicol i Josep Ferrater Mora. Actualment coordina la secció d´informació cultural i bibliogràfica de la revista Anthropos i enllesteix un monogràfic col.lectiu dedicat a Maurice Blanchot

No es poden passar per alt una sèrie de qüestions, centrals en el poeta, sense vincular-les a una visió i una pràctica política: la figura de l’intel.lectual, la capacitat d’entendre el desordre i la violència, la manera molt peculiar de concebre el nacionalisme i les ideologies del moment i, l’interès per desvetllar en la paraula mateixa un altre ordre no solament lingüístic; és a dir, una política de la paraula viva.

Quadern en PDF