POESIA I TRANSCENDÈNCIA. LECTURA DE LES ELEGIES DE BIERVILLE DE CARLES RIBA

Claret
Any de publicació: 2004
ISBN: 84-8297-745-8

Antoni Blanch Xiró (Barcelona, 1924) ha estat 40 anys professor de Literatura comparada a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Pontifícia Comilles, a Madrid. És llicenciat en Filosofia pel Heythorp College, de Londres, i de Teologia pel Collège d'Eegenhover, a Lovaina, i es va doctorar a París (Sorbona) amb una tesi sobre La poesie pure espagnole: ses rapports avec la culture franc¡çaise. Ha exercit també com a crític de la literatura i de la cultura a diverses publicacions periòdiques, especialment a les revistes Razón y Fe. Revista lationamerica de cultura i altres. Entre les seves obres cal esmentar El hombre imaginario. Una antropología literaria (1995) i El espíritu de la letra. Acercamiento creyente a la Literatura (2002).

Estudi sobre Elegies de Bierville de Carles Riba, en especial sobre les inquietuds existencials i religioses d’alguns poemes.

Quadern en PDF