RACIONALITAT TECNOECONÒMICA I SECULARITZACIÓ

Claret
Any de publicació: 1998
ISBN: 84-8297-319-3

Antoine Vergote (Kortrijk, Bèlgica, 1921), doctor en teologia i filosofia a la Universitat de Lovaina, de la qual ara és professor emèrit. Durant més de trenta anys va dirigir el Centre de Psicologia de la Religió, institució capdavantera en l'estudi interdisciplinari de la religió en el marc de les ciències socials.

La racionalitat s’ha estès més enllà dels dominis del pensament i del saber, i ha afaiçonat la vida concreta del treball, de les relacions socials i polítiques. Durant molt de temps animades pel cristianisme, les esferes pràctiques de l’existència s’han tornat àmpliament autònomes respecte de la religió.

Quadern en PDF