L’AIGUA: REALITAT I SÍMBOL

Claret
Any de publicació: 2006
ISBN: 84-8297-966-3

Gonçal Mayos és doctor en filosofia per la Universitat de Barcelona. És professor de filosofia en la mateixa universitat i consultor en humanitats en la Universitat Oberta de Catalunya.
Jordi Giró és doctor en filosofia i ciències de l´educació per la Universitat de Barcelona. És professor a la Facultat de Filosofia i a la Diplomatura de Relacions Laborals de la Universitat Ramon Llull i professor a la Universitat Oberta de Catalunya.

L’aigua ha estat un dels símbols més significatius de moltes tradicions culturals, i la seva representació ha marcat les arts plàstiques i la literatura, així com la filosofia i la religió. En la primera part Gonçal Mayos reflexiona sobre la importància i la significació de la metafòrica de l’aigua en el pensament occidental i en la segona part Jordi Giró pensa la profunditat del símbol de l’aigua per a l’home religiós.

Quadern en PDF